Hälsokost

Järn
Järn är ett viktigt mineral som har en betydande roll för flera av kroppens funktioner. Vi behöver järn för att kunna syresätta blodet och därmed våra celler, men även för att hålla oss friska och pigga.
Järn är extra viktigt att få i sig om du är kvinna i fertil ålder, gravid, vegetarian, vegan, tränar hårt eller om du exempelvis är blodgivare och har förlorat mycket blod.
Kalcium/Magnesium
Kalcium och magnesium är båda två viktiga mineraler som har många funktioner i kroppen. Magnesium behövs bland annat för produktionen av protein, en normal nerv- och muskelfunktion och den bidrar även till omsättningen av kalcium i kroppen.
Bidrar till normal benstomme och normala tänder
Vitamin B
Vitamin B-Komplex är ett enkelt sätt att få i sig alla viktiga B-vitaminer. B-vitaminer stödjer bland annat omsättningen av fett, kolhydrater och protein. De hjälper även till med tillverkningen av röda blodkroppar och för att nervsystemet ska fungera normalt.
Vitamin C
Vitamin C är en kraftfull antioxidant och även en viktig vitamin i kroppens egen framställningen av kollagen som bidrar till normal ledhälsa och en spänstig, återfuktad hud. Det underlättar även upptaget av järn från maten.
C-vitamin gör mycket nytta, inte minst genom att förebygga, förkorta och mildra förkylningar.